Deterdženti za rublje daleko su brojniji što se tiče udjela oglašavanja na TV-u, s čak 83% airinga, a omekšivači iznose tek 17% udjela.
Autor: Filip Bukvić, Client Operations Specialist
Razdoblje: 1. siječnja 2022. – 31. prosinca 2022.
Higijena doma iznimno je važna, stoga ne čudi kako je ova industrija veoma raznovrsna i uključuje razne kategorije. Proizvodi za njegu rublja jedna su od tih kategorija, koja je pri vrhu što se tiče udjela oglašavanja u spomenutoj industriji, a iznosi čak 30% udjela oglasa. S nešto nižim udjelom u oglašavanju su proizvodi za čišćenje kuće (27%), proizvodi za pranje posuđa (26%), a puno manji udio imaju toaletni papiri, maramice i rupčići (7%), osvježivači zraka (6%), dodaci za čišćenje (5%) te s manje od 1% insekticidi i repelenti.
Kategorija proizvoda za njegu rublja dijeli se na oglašavanje deterdženata za rublje i omekšivače rublja, pri čemu su deterdženti za rublje daleko brojniji što se tiče udjela oglašavanja na TV-u, s čak 83% airinga, a omekšivači iznose tek 17% udjela.
Među kompanijama unutar kategorije proizvoda za njegu rublja s najboljim udjelom XRP-a je Henkel s 50% ostvarenih XRP-a tijekom 2022., Reckitt Benckiser je na drugom mjestu s 20% XRP-a, Procter & Gamble s 18%, AC Marca 3%, Violeta s 2%, a Saponia s manje od 1% XRP-a. Top-brend s najvećim udjelom XRP-a u oglašavanju je Vanish s 27% udjela XRP-a, Persil s 15%, Perwoll 13%, Lenor, Ariel, Silan, Weisser Riese imaju po 9% udjela XRP-a svaki. Najniže udjele XRP-a u 2022. imaju K2r (5%), Sanytol (3%), Violeta (2%) i Ornel (<1%). Proizvodi za njegu rublja bili su aktivni u TV oglasnom prostoru tijekom čitave godine, s većim naglaskom pred kraj godine, točnije tijekom svibnja i od kolovoza do kraja godine.
Proizvodi za njegu rublja najistaknutija su kategorija među proizvodima za čišćenje u kućanstvu, a apsolutni pobjednik ove kategorije je Henkel, tvrtka koja je svoje poslovanje i započela proizvodnjom deterdženata za rublje. Henkelovi proizvodi najistaknutiji su u televizijskom oglasnom prostoru u Hrvatskoj, a ostali konkurenti su daleko iza što se tiče vidljivosti i broja oglasa.
O AdScanneru
AdScanner je razvio vlastite AI i big data algoritme koji omogućuju razvoj i implementaciju novih marketinških i data rješenja. Rješenja AdScannera danas koristi više od 50 klijenta u 5 EU država, a klijenti su oglašivači, regulatorna tijela, TV kuće, medijske agencije i Telekom operatori. Primjena rješenja je široka: od sinkronizacije TV i digitalnog oglašavanja, optimizacije programskih shema pa do povećanja efikasnosti marketinških kampanja u realnom vremenu. AdScanner istraživanja gledanosti kontinuirano provodi na panelu od 900 kućanstava koja predstavljaju 720.000 Pay TV kućanstava u Hrvatskoj. Istraživanje se temelji na jedinstvenom algoritmu za prepoznavanje komercijalnog televizijskog sadržaja (HTV1, HTV2, Nova TV, Doma TV, RTL, RTL2, RTL Kockica, CMC, SPTV). XRP (Exact Rating Point) je AdScannerova inačica GRP-a (Gross Rating Point). Pri kalkulaciji XRP-a uzima se u obzir stvarna duljina trajanja spota, u sekundama, za razliku od kalkulacije GRP-a gdje se spotu dodjeljuje gledanost minute u kojoj je počeo, neovisno o dužini trajanja spota.