DR OETKER STUDENI
KERMAN

Pranje i njega rublja

PONUDA U LETCIMA

Vodič kroz kategoriju

28.09.2023

Bilo da se radi o proizvodima za pranje ili njegu rublja, u letcima ćete zasigurno pronaći svaki tjedan barem po jedan artikl iz kategorija koje pripadaju u ovaj. segment

Autor: Josip Pedić

Razvoj kategorija

U MAT-u 2023. bilježimo porast ulaganja u kategoriju univerzalnih deterdženata za pranje rublja, i to 2,1% u odnosu na MAT 2022. Kategorija omekšivača je u blagom padu od 1,1%, a specijalni deterdženti u padu za 0,7%. Uz univerzalne deterdžente za rublje, kategorija proizvoda za uklanjanje mrlja zabilježila je blagi porast od 0,5% ulaganja u odnosu na MAT 2022.

Univerzalni deterdženti za pranje rublja

Top 3 brenda u ovoj kategoriji bilježe pad GAV-a za MAT 2023. u odnosu na MAT 2022., dok Dash i Weisser Riese bilježe porast za 0,9% i 1,6%. Na ovih top 5 brendova otpada 73% ukupnog ulaganja u ovu kategoriju što se tiče letaka, pa ako im pridodamo brendove privatnih robni marki, taj udio dolazi na okruglih 80% ukupnog GAV-a.

Omekšivači

Kod omekšivača slika je još jasnija, tj. na top 6 brendova i privatnu robnu marku otpada 98% ukupnog GAV-a, tj. svi ostali brendovi koji se oglašavaju u ovom segmentu imaju manje od 1% ukupnog udjela GAV-a pojedinačno. Brendovi koji su zabilježili najveće promjene su sljedeći: Silan s padom GAV-a za 4% i Felce Azzurra s porastom GAV udjela za 3,3%. Privatna robna marka zabilježila je blagi porast za 1,1%.

Specijalni deterdženti za pranje rublja

Brend Meri Merino povećao je svoj GAV udio za čak 8,5% u odnosu na MAT 2022., što je porast od 50% u odnosu na udio koji je brend imao u periodu MAT 2022. Također porast bilježi i brend Nila, i to u iznosu od 2,6%. Perwoll je još uvijek top-brend s GAV udjelom od 27,7%, ali je sada razlika između prvog i drugoplasiranog manja od 2% ukupnog udjela.

O FOCUS Researchu 

FOCUS Research je jedna od vodećih agencija u Europi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savjetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 europskih zemalja dostavljamo podatke, sistemska i programska rješenja za obradu podataka. U FOCUS-u se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, a što se tiče regije jugoistočne Europe, najveći fokus je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama letaka trgovaca i proizvođača.
U ovoj analizi ćemo pogledati razvoj kategorija i top-brendova u periodu MAT 2023. (travanj 2023. – svibanj 2022.) i MAT 2022. (travanj 2022. – svibanj 2021.), a parametar će nam biti GAV (Gross Advertising Value – bruto oglasna vrijednost promocija).