Pri izboru deterdženta za pranje rublja u trgovini, veći postotak građana (30,3%) smatra da je najvažnija marka proizvoda
Autorica: Martina Soršak Susović, Senior Project Manager
Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Koliko često kupujete deterdžente za pranje rublja?
2. U kojem tipu trgovine najčešće kupujete deterdžente za pranje rublja?
3. Kupujete li češće...?
4. Koje su Vam od sljedećih karakteristika bitne kod deterdženta za pranje rublja?
5. Što Vam je najvažnije kod izbora u trgovini?
Istraživanje je pokazalo da 11% ispitanika deterdžente za pranje rublja kupuje nekoliko puta mjesečno, 40,7% jednom mjesečno, a njih 28,7% svaki drugi mjesec. Ostalih 19,6% ispitanika deterdžente za pranje rublja kupuje rjeđe od toga.
Više od polovice ispitanika (60,5%) deterdžente za pranje rublja najčešće kupuje u supermarketima, a njih 20,2% u hipermarketima. Nešto manje, njih 12,6%, najčešće će kupiti deterdžent za pranje rublja u drogeriji, a 3,7% u maloj kvartovskoj trgovini. Manji postotak građana (3,1%) deterdžent za pranje rublja najčešće kupuje negdje drugdje.
Istraživanje je pokazalo da 24,8% građana češće kupuje praškaste, 31,4% češće kupuje tekuće deterdžente za pranje rublja, dok ih 11% češće kupuje deterdžent u kapsulama. Ipak, 22,8% ispitanika iskazuje da kombinira sve vrste deterdženata za pranje rublja.
Od karakteristika deterdženata za pranje rublja, 70,2% građana bitnom smatra kvalitetu, dok ih 25,4% smatra da je bitna veličina pakiranja. Utjecaj na okoliš kod izbora za deterdžent za pranje rublja bitnim smatra 3,6%, a izgled ambalaže 0,8% građana.
Pri izboru deterdženta za pranje rublja u trgovini veći postotak građana (30,3%) smatra da je najvažnija marka proizvoda, odnosno redovito kupuje istu marku, dok ih 27,3% smatra da je najvažnija niska cijena. Međutim, 42,4% građana smatra da su niska cijena i marka proizvoda podjednako važne pri izboru deterdženta za pranje rublja u trgovini.