Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
Autorica: Martina Soršak Susović
Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Kupujete li začine?
2. Koje pakiranje začina preferirate?
3. Koji faktor najviše utječe na odluku o kupnji začina?
4. Koristite li češće pojedinačne začine ili mješavine začina?
Većina ispitanih građana (95,7%) kupuje začine. Preferirano pakiranje je vrećica (47,0%), što je i očekivani rezultat s obzirom na to da su začini u tom obliku pakiranja i najpovoljniji. Daljnjih 37,2% preferira začine u običnoj bočici, dok ih 12,7% začine preferira u bočici s mlincem.
Kad su upitani o čimbenicima koji utječu na kupnju začina, podjednak udio navodi cijenu (36,4%) i percipiranu kvalitetu (35,3%). Manji udio, njih 16,8%, odabire začine prema marki, vrlo mali broj ispitanika navodi preporuku kao čimbenik odabira začina koji će kupiti (8,7%).
Naposljetku, većina kupaca preferira pojedinačne začine (60,2%), gotovo jedna četvrtina češće koristi mješavine začina, dok daljnjih 15,7% podjednako učestalo koristi i pojedinačne i mješavine začina.