U ovom broju donosimo kratki pregled oglašavanja smrznute hrane u letcima naših trgovaca. Razdoblje koje analiziramo je 2023. godina i usporedba s 2022. godinom.
Autor: Josip Pedić
Najviše oglašavana skupina u posljednje dvije godine je smrznuta riba i smrznuti morski plodovi s 27,9% udjela promocija. Slijedi ih kategorija smrznutog voća i povrća s udjelom od 21,1%, što je porast od 2,3% ukupnog udjela. Ova je kategorija ujedno bilježila i najveći porast u segmentu smrznute hrane.
Top-trgovci i smrznuta hrana
Analizirajući top-trgovce na tržištu i udjele kategorija unutar njihovih letaka, vidimo jednu zaista jako šarenu sliku. Pa tako Tommy ima najveći udio promocija smrznute ribe i morskih plodova u odnosu na ostale odabrane trgovce, dok Plodine imaju najveći udio smrznutih pekarskih proizvoda.
Trgovačka marka vs. robna marka
U ukupnom udjelu promocija prevladava marka proizvođača sa 65% udjela. Privatna robna marka zabilježila je blagi porast od 1,1%, a 6% svih promocija su proizvodi bez oglašavanog brenda.
Top-proizvođači u segmentu smrznute hrane
Kod top-proizvođača i dalje su u velikom vodstvu Ledo Plus i Vindija, s tim da Ledo Plus bilježi blagi pad od 2% u odnosu na 2022. godinu, a oko 150 proizvođača promoviralo se u segmentu smrznute hrane u 2022. i 2023. godini.
Focus Research
FOCUS Research je jedna od vodećih agencija u Europi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savjetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 europskih zemalja dostavljamo podatke, sistemska i programska rješenja za obradu podataka. U FOCUS-u se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, a što se tiče regije jugoistočne Europe, najveći fokus je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama letaka trgovaca i proizvođača.