FMCG SUMMIT 2024
FORTE SOLAR

Pranje posuđa: Ulaganje u promocije

Vodič kroz kategoriju

26.04.2024

Bez obzira na to preferirate li prati posuđe na „starinski“ način, tj. ručno ili ste pak okrenuti modernom dobu sa strojnim pranjem, u ovom broju donosimo vam kratak pregled razvoja top-brendova u tim kategorijama.

AUTOR: Josip Pedić, FOCUS

Kratko ćemo pogledati razvoj kategorija i top-brendova u razdoblju MAT 2024. (ožujak 2024. – travanj 2023.) i MAT 2023. (ožujak 2023. – travanj 2022.), a parametar će nam biti GAV (Gross Advertising Value – bruto oglasna vrijednost promocija). 

Razvoj kategorija

Tri su glavne kategorije u koje možemo svrstati sve proizvode vezane za pranje posuđa, a to su: 

a) deterdženti za ručno pranje posuđa

b) deterdženti za strojno pranje posuđa

c) aditivi za strojno pranje posuđa.

Kako GAV predstavlja kvalitetu promocija i ulaganje u promocije, možemo jasno vidjeti da se u oglašavanje sredstava za ručno pranje posuđa više ulaže nego što je to bilo za razdoblje MAT 2023. Porast ulaganja iznosi 2,7% u razdoblju MAT 2024., a ako tom pridodamo porast deterdženata za strojno pranje od čak 0,1%, dobivamo iznos od 2,8% koji predstavlja upravo onoliko koliko se manje ulagalo u oglašavanje aditiva za strojno pranje posuđa.

Dakle, ručno pranje posuđa je i dalje „in“!

Top-brendovi – ručno i strojno pranje posuđa

Kod deterdženata za ručno pranje posuđa imamo nekoliko velikih zvučnih brendova koji imaju većinu GAV „kolača“, a to su sljedeći: Jar 23,7%, Čarli 22,7%, Likvi 20,3%, Pur 13,7%. Ta top četiri brenda zajedno za razdoblje MAT 2024. drže ukupan udio od čak 80,4%, a ako im pridodamo brendove privatne robne marke 11,6% i Tetu Violetu 4,5%, dolazimo do udjela od 96,4%. Dakle, možemo slobodno reći da je cijeli segment ručnog pranja posuđa u rukama 5 velikih brendova i brendova privatne robne marke.

Slično kao kod deterdženata za ručno pranje, i kod deterdženata za strojno pranje imamo nekoliko brendova koji drže najveći udio GAV-a, a to su: Finish 34,8%, Jar 28,4%, Somat 27,1%  i privatna robna marka 8,7%. Tu čak 99% ukupnog udjela GAV-a otpada na 3 brenda i brendove privatne robne marke. Dakle, jedina razlika nastala je kod Finisha koji je preuzeo poziciju brenda lidera kategorije.

 

O FOCUS Researchu 

FOCUS Research jedna je od vodećih agencija u Europi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savjetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 europskih zemalja dostavljamo podatke, sistemska i programska rješenja za obradu podataka. U FOCUS-u se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, a što se tiče regije jugoistočne Europe, najveći fokus je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama letaka trgovaca i proizvođača.