Nova epidemija koronavirusa, poznata kao COVID-19, ozbiljno je utjecala na sve sfere poslovanja, što je dovelo do nepredviđenih kašnjenja i prekida u radu. S druge strane, zastupljenost online poslovanja i dalje je prisutna, dapače. Sve se više stvari odrađuje putem interneta, što nam govore i sljedeći podaci.
Online prodaja u Italiji bilježi čak +81% rasta prodaje. Rast prodaje u online trgovini je 3x veći od rasta prodaje u klasičnim trgovinama. Zanimljiv je podatak da čak 40% svih maloprodajnih trgovina u Ujedinjenom Kraljevstvu razmatra pokretanje prodaje putem interneta. Navedeni podaci govore o tome koliko je epidemija utjecala na poslovanje u vrlo kratkom roku, ali i koliko ima prostora za potporu online poslovanju u vidu digitalnog marketinga. Važno je informiranje kupaca o promjenama i pravovremeno odgovaranje na njihove upite, kojih sigurno neće biti malo. Kako nam digitalni marketing može u tome pomoći?
#1 SEO optimizacija i COVID-19
SEO optimizacija je kontinuirani proces, koji dugoročno donosi jako dobre rezultate. Ako se prekine ažurnost optimizacije, moguć je pad pozicija na tražilicama pa je samim time manja vidljivost weba. Epidemija koronavirusa potpuno je promijenila način rada i dostupnost mnogih poduzeća.
Kako bi sve bitne informacije bile dostupne korisnicima, potrebno je prilagoditi content web stranice. Što to znači? Kupce muče mnoga pitanja koja zatim pretražuju na internetu.
Pitanja se najčešće odnose na sljedeće:
• radi li određeno poduzeće
• jesu li mijenjali radno vrijeme
• imaju li dostupne proizvode
• je li moguća dostava
• jesu li proizvodi sigurni.
Kako bi vaša stranica (i business) bila up-to-date i pružala odgovore na tražena pitanja preporučujemo sljedeće korake:
Ažurirajte Google my Business stranicu
Naročito ako je vaše poslovanje locirano lokalno, prvi je korak ažurirati podatke vezane za promjenu radnog vremena, eventualna privremena zatvaranja i poduzete mjere sigurnosti. Google my Business također omogućuje i kreiranje postova koji se prikazuju vremenski, primjerice, 7 dana, što je idealan način za obavještavanje kupaca o trenutačnoj situaciji.
Ažurirajte web-stranicu
Na web-stranici obavezno navedite kako se vaše poslovanje prilagođava ograničenjima zbog virusa COVID-19. Bilo bi dobro izraditi novu landingpage samo u tu svrhu ili novu kategoriju u FAQ kako bi korisnici na jednome mjestu imali sve dostupne podatke. Ovaj je korak naročito važan za djelatnosti koje imaju velika ograničenja poslovanja, kao što su ugostiteljski objekti.
Ako ste promijenili svoj način poslovanja, recimo više ne poslužujete hranu u restoranu nego isključivo obavljate dostavu, obavijestite svoje korisnike o tome, te im jasno navedite koje mjere sigurnosti (higijenske mjere) provodite kako bi bili sigurni.
Nova shema SpecialAnnouncement
Google je objavio i novu shemu SpecialAnnouncement u svrhu komunikacije u vezi s koronavirusom. Uz navedene stvari koje bi bilo dobro dodati na vašem webu, možda je sada pravo vrijeme za potpunu SEO optimizaciju. Ako imate višak slobodnog vremena zbog nametnutih ograničenja, pogledajte SEO listu za kvalitetnu optimizaciju.
#2 Facebook oglašavanje i COVID-19
Oko 30% korisnika redovito se informira na Facebooku vezano za COVID-19, i to svakodnevno ili svakih nekoliko dana. Uzevši u obzir da i velik broj Hrvata koristi Facebook postavlja se pitanje: Kako tu informaciju iskoristiti na najbolji mogući način za vaše poslovanje?
1. Facebook post o poduzetim mjerama zaštite
Bez obzira na to kojom se djelatnosti bavite, naročito ako imate stalni kontakt s kupcima, obavijestite svoje pratitelje što poduzimate po pitanju sigurnosti.
Vaš post može sadržavati podatke o mjerama koje poduzimate da biste svoje prostore i proizvode učinili sigurnima, kao i svoj pristup rješavanju upita kupaca u ovom razdoblju. Primjerice, informirajte svoje kupce o provjeri temperature na ulazima u trgovačke centre, mjestima za dezinfekciju ruku i slično.
2. Facebook post o promjenama u poslovanju
Obavijestite pratitelje o svim promjenama u poslovanju, kao što su:
• promjena radnog vremena
• produženi rokovi dostave
• statusi narudžbi
• kašnjenje materijala, a samim time i proizvodnje
• smanjenje obujma poslovanja
• privremeno zatvaranje.
Cilj ovog Facebook posta je pravovremeno informirati kupce, potaknuti komunikaciju te steći dodatno povjerenje. Dobro je razmisliti o pitanjima koja će vam možda biti postavljena i pripremiti odgovore na ta pitanja, da budu što točniji i relevantniji.
3. Pin to top važne obavijesti
Važne obavijesti možete prikvačiti na vrh svoje Facebook stranice radi lakše dostupnosti. Svakako je naša preporuka da obavijesti koje su vrlo važne za kupce, primjerice, da se ugostiteljski objekt privremeno zatvara ili je neki event odgođen, dodatno istaknete i prikvačite na sam vrh stranice. Tako su najvažnije informacije odmah dostupne i imat ćete manje upita i potrebe za korisničkom podrškom.
4. Ažurirajte Delivery speed
Epidemija utječe i na zatvaranje granica i otežanu isporuku robe, tako da će vjerojatno doći do kašnjenje isporuka ili duljeg roka za isporuku određenog proizvoda.
Ako imate Facebook trgovinu (Facebook Shop), bilo bi dobro da se prilagodi Delivery speed prema stvarnim rokovima. Tako će kupci odmah znati o mogućem kašnjenju i duljim rokovima isporuke te će se zadržati dobro korisničko iskustvo s vašom trgovinom.
5. Facebook aplikacije za automatske poruke
Kako bi olakšali rad korisničkoj podršci i smanjili broj upita, moguće je koristiti alate za automatsko slanje poruka. Facebookove aplikacije, WhatsApp for Business i Messenger, omogućuju postavljanje automatiziranih odgovora i upravljanje povratnim informacijama.
6. Organiziranje online radionica – Facebook Live
U slučaju da zbog epidemije trebate odgoditi ili otkazati bilo koje planirane događaje, možete razmotriti korištenje alternativnih kanala. Primjerice, fizičku radionicu možete pretvoriti u internetski webinar, i tako educirati korisnike. Jedna od alternativa je i Facebook Live. Facebook Live omogućuje video streaming u stvarnom vremenu izravno s vaših pametnih telefona.
7. Organizirajte prodaju pomoću Facebook Shopa
Ako vaše poduzeće ima mogućnost “preseljenja” prodaje online iz klasične trgovine, Facebook ima rješenje.
Facebook Shop omogućuje poduzećima da pretvore klasični page u online prodavaonicu. Korisnici mogu vidjeti vaš katalog proizvoda i cijene te obaviti kupnju na vrlo jednostavan način. Pravila koje vrijede za webshopove, vrijede i za online Facebook trgovinu.
Važno je da prikazani proizvodi imaju kvalitetne slike, dobre opise i točne cijene. Ako vam treba pomoć s Facebook oglašavanjem u ovim izazovnim vremenima, obratite se za pomoć agenciji čiji je kvalitetan rad nagradio sam Facebook.
#3 Google Ads oglašavanje i COVID-19
Glavna preporuka nadležnih institucija u borbi s epidemijom jest smanjiti socijalni kontakt. Kako onda kupcu ponuditi pravi proizvod za njega? Odgovor na pitanje je Google Ads kampanja. Ako imate web shop ili možete svoju uslugu nuditi online Google Ads omogućuje da kupcu ponudite pravi proizvod u pravo vrijeme. Zahvaljujući još uvijek ažurnoj dostavi, kupac će moći kupiti željene proizvode unatoč ograničenjima kretanja.
Kod kreiranja Google Ads kampanje važno je definirati sljedeće:
• koje proizvode želimo nuditi
• gdje ih želimo nuditi (lokacija)
• kome ih želimo nuditi (targetiranje)
• po kojim ključnim riječima će kupci doći do njih.
Uzevši u obzir da se budžeti mogu kontrolirati te se kampanja neprestano optimizira prema novim izvještajima, zašto ne pokušati? Možda je baš sad vrijeme za ovu vrstu oglašavanja. Provjerite koje su prednosti Google Ads oglašavanja i kako to radi Arbona tim.
Digitalni marketing omogućuje da budete u stalnoj komunikaciji s kupcima i poslovnim subjektima s kojima surađujete. Dio poslovanje može se prebaciti i online, zbog toga je bitno iskoristiti sve prilike koje se nude.
Budite zdravi, poduzmite potrebne mjere opreza i iskoristite potencijale digitalnog oglašavanja!
Ovaj tekst dostupan je i u digitalnom izdanju novog broja InStore magazina na str. 42.