DR OETKER STUDENI
KERMAN

Društvene mreže hit među Hrvatima

Facebook i Instagram korisnici u Hrvatskoj na početku 2019. godine

Digital

18.01.2019

Arbona, marketinška agencija za digitalni marketing je pomoću infografike dala pregled podataka o strukturi prosječnog korisnika Facebooka i Instagrama u Hrvatskoj kako bi oglašivači dobili detaljan uvid u demografske podatke koji su početni korak svake buduće marketinške kampanje.

Podaci pokazuju kako je u siječnju 2017. godine u Hrvatskoj bilo oko 390 000 Instagram korisnika, dok je par mjeseci poslije, točnije u svibnju 2017. godine naglo porastao broj na 730 000 Instagram korisnika.

Zbog sve većeg broja aktivnih korisnika, brojne se hrvatske tvrtke oglašavaju upravo na Facebooku i Instagramu, a poznavanje tržišta i ciljne skupine prvi je korak u uspostavljanju i implementaciji uspješne marketinške strategije , izjavio je Sandro Lazarić iz Arbone. Facebook i Instagram čine ogromno i diverzificirano tržište za sve oglašivače jer u 2019. godini broj aktivnih Facebook korisnika u Hrvatskoj iznosi 1 900 000 ljudi, dok je na Instagramu aktivno oko 1 100 000 Hrvata.

Za podatke u infografici kao izvor podataka korišten je Facebookov Ads Manager. Promatrani demografski podaci su:

● ukupan broj aktivnih Facebook i Instagram korisnika u Hrvatskoj
● ukupan broj aktivnih Facebook i Instagram korisnika prema dobnoj skupini i spolu
● ukupan broj aktivnih Facebook i Instagram korisnika prema županijama i većih hrvatskih gradova
● ukupan broj aktivnih Facebook i Instagram korisnika podijeljen prema glavnim grupama interesa.

Ukupan broj aktivnih Instagram korisnika u Hrvatskoj je približno 1 100 000 korisnika. Na ovoj društvenoj mreži je aktivno 590 000 korisnika ženskog spola (54%) dok je 510 000 korisnika muškog spola (46%).

Najviše aktivnih korisnika na Facebooku pripada dobnoj skupini od 25-34 godine, dok najviše aktivnih korisnika na Instagramu pripada dobnoj skupini od 18-24 godine. Zanimljivo je spomenuti kako je 2016. godine na Facebooku bilo najviše aktivnih korisnika dobne skupine od 13 do 24 godine što znači da se mlađa
generacija preselila na Instagram , dodao je Sandro Lazarić iz Arbone.

Najviše aktivnih Facebook i Instagram korisnika dolazi iz Grada Zagreba, a slijede ga Splitsko-dalmatinska županija, Primorsko-goranska te Osječko-baranjska županija (130 000 korisnika). Za stvaranje uspješne marketinške kampanje na društvenim mrežama potrebno je uzeti u obzir ciljno tržište te strukturu ciljne publike kojoj se tvrtke obraćaju. Time se svakako podižu izgledi da se korisnika pretvori u stvarnog kupca te da se podigne svijest o brendu, proizvodu ili usluzi.