DR OETKER STUDENI
KERMAN

Kako napraviti dobar LinkedIn profil?

STRUČNI SAVJETI

Digital

02.08.2021

Ako razmišljate o ideji da zaronite i budete prisutni na LinkedInu, prvo biste trebali razmotriti nekoliko stvari. Odnosi se na osobne profile, kao i na stranice kompanije. Ako to učinite prije nego što započnete izradu svog profila i/ili stranicu kompanije, stvari će vam biti puno lakše.

Mnoge su zemlje u blokadi, a broj članova LinkedIna se povećava. U proteklih mjesec dana primila sam nekoliko poruka od pojedinaca i kompanija koji su željeli biti na LinkedInu.

Čuli su da je to izvanredan B2B i B2C alat i žele jahati na valu. Sjajno, ali koji je razlog da se pridružuju LinkedInu? Mogu vam reći da 90% ljudi to ne zna.

Dakle, ako razmišljate o ideji da zaronite i budete prisutni na LinkedInu, prvo biste trebali razmotriti nekoliko stvari. Odnosi se na osobne profile, kao i na stranice kompanije.

Ako to učinite prije nego što započnete izradu svog profila i/ili stranicu kompanije, stvari će vam biti puno lakše.

ZNAJTE ZAŠTO (POSTAVITE CILJEVE)

Ako razmišljate o postavljanju ili optimizaciji svog profila, imate nekoliko mogućnosti zašto:
Možda ste profesionalac u poslu i želite imati ‘internetsku posjetnicu’ sa svim svojim vještinama, iskustvom i uspjesima. Možda tražite novi posao ili možda radite na izgradnji svog vodstva i svog brenda.

Svakom od ovih zašto potreban je drukčiji pristup prilikom rada na vašem profilu.

Pretpostavimo da ste kompanija i razmišljate o pokretanju stranice kompanije. U tom slučaju, morate znati hoćete li raditi na izgradnji pratilaca LinkedIn stranice, koristeći je kao alat za zapošljavanje novih ljudi, ili svojom stranicom želite izgraditi svijest o brendu.

ODLUČITE KOLIKO SE MOŽETE POSVETITI SVOJIM LINKEDIN AKTIVNOSTIMA

Na osnovi svojih ciljeva, morat ćete odrediti neko vrijeme u svom rasporedu kako biste se posvetili LinkedInu. Ako to ne učinite prije nego što započnete, najvjerojatnije ćete zanemariti svoj profil. Ako prije niste bili aktivni, nemojte pretjerivati; ako započnete s jednim postom tjedno, to je sjajan početak, a zatim se postupno nadograđujte. Preporučujemo strategiju „kave za početnike“, što znači da se svojim profilom/stranicom bavite onoliko vremena koliko vam treba da popijete kavu. Naravno, ako razmišljate o ozbiljnom poslu s LinkedInom, možete zakazati 2 sata ili više.

NAPRAVITE INVENTAR SADRŽAJA KOJI VEĆ IMATE

Stvaranje sadržaja najveći je izazov za većinu ljudi. Ali mnogi od vas već kreiraju sadržaj za druge platforme (biltene, blogove, YouTube ili druge videozapise, vodiče…). Sav taj sadržaj možete prenamijeniti za LinkedIn. Video možete koristiti na razne načine: upravo kao video, zatim od njega možete napraviti ppt ili pdf dokument, možete ga transkribirati i objaviti kao članak. Postoji još više načina. Važno je napraviti inventar sadržaja kako vas ne bi preopteretio, tako da odmah vidite da LinkedIn ne podrazumijeva toliko dodatnog posla koliko ste možda ranije razmišljali.

PREPOZNAJTE IDEALNOG KLIJENTA

Znam da svi to naglašavaju. Zašto je to neophodno za LinkedIn? Kada radite na osobnim vezama, vaš bi cilj trebao biti izgradnja mreže vaših idealnih klijenata. Kako ćete znati s kim se povezati ako vam nije jasno tko je vaš idealan klijent? Ako kreirate sadržaj za svoj profil ili stranicu kompanije, morate znati tko su oni, pa odabirete jezik koji pokreće njihov interes. Možda imate najbolji profil ili stranicu, ali ako vaš sadržaj ne korespondira s vašim idealnim klijentom, nećete biti uspješni. Ako je vaš idealni klijent izvan vaše vremenske zone, presudno je da mu prilagodite svoj jezik i vrijeme objavljivanja.

KVALITETA POBJEĐUJE KOLIČINU

S godinama aktivnosti na Facebooku i Instagramu, navikli smo dobivati što više lajkova, komentara, dijeljenja. Sve je to dostupno i na LinkedInu. No nisu te metrike taštine (vanity metrics) te koje grade vaš posao. Objavljivanjem sažetog i kvalitetnog sadržaja primijetit ćete da ćete, čak i ako ne postignete toliko angažmana na svojim postovima, povećati broj zahtjeva za povezivanje, poruka i novih potencijalnih klijenata.

SAZNAJTE ALGORITAM I KORISTITE GA U SVOJU KORIST

Kad ste novi na platformi, korisno je znati algoritam i koristiti ga u svoju korist. Nakon što uspostavite veze i stranicu kompanije do određenog broja, testirajte što najbolje odgovara vašem proizvodu/usluzi i kad su vaši idealni klijenti najaktivniji i tada objavljujte.
Imate li pitanja o LinkedInu? Povežite se sa mnom na LinkedInu i rado ću vam odgovoriti.

Tekst je izašao u 96. InStore magazinu.