Ako pogledamo nazad, 2020. će biti godina koja je zasigurno promijenila povijest. Jedna od glavnih implikacija pandemije COVID-19 bila je činjenica da je ubrzala prelazak na sve digitalno. Svijet se morao prilagoditi načinu na koji komunicira i posluje – upotreba društvenih mreža naglo je porasla, kompanije su usvojile "virtualni" način rada, a rad od kuće (WFH) postao je prihvaćena poslovna praksa (što je bilo nemoguće zamisliti prije samo godinu dana).
Stara godina je prošla i nema povratka nazad. Idemo hrabro naprijed u nove pobjede s novim trendovima.
1. (User Generated Content) će uvijek biti u trendu
Korisnici kreiraju sjajan sadržaj koji može napraviti daleko bolji rezultat od sadržaja koje kompanije same kreiraju. Preuzimanje takvog sadržaja, ne samo da će olakšati posao kompanijama, već mogu dobiti daleko “vjerniji” sadržaj o onom koji bi sami proizvodili. Bitno je samo da Community manageri pomno prate što se dešava na mrežama i koji sadržaj najbolje radi.
2. Sve više ljudi kreira i uživa gledati live videe i storije
Live Video postao je jedan od najpopularnijih načina interakcije na društvenim mrežama među korisnicima, kako na Instagram Live-u tako i na Facebook Live-u. Također su Twitter, YouTube, ali i LinkedIn, prihvatili trend live videa. Brendovi će morati više vremena posvetiti ovoj vrsti komunikacije.
3. Influenceri postaju utjecajniji
Ne samo u digitalnom marketingu, već u životu utjecaj Influencera postaje sve primjetniji, rezultati njihovog ponašanja dobivaju refleksiju u društvu, posebno kod Z generacije koja počinje i da se bavi tim poslom. Neki od njih su uspješno kreirali svoje brendove. U posljednje vrijeme globalno, posebno postaju poznati TikTok Influenceri. U prošloj godini su neke kompanije svoj budžet za Influencere povećali i do 59%, a u 2021. previđa se povećanje i do 63% . Makro Influenceri će nositi glavni dio priče, dok mikro influenceri postaju sve pristupačniji manjim poslovima.
4. Social Media Shopping “HIT” u direktnoj prodaji
Prodaja preko društvenih mreža zabilježila je veliki rast tijekom pandemije, a shoppable posts brzo postaju “must have”. Zahvaljujući jednostavnosti postova preko kojih se može kupovati na popularnim društvenim mrežama (Instagram, Facebook, YouTube i Pinterest) kompanije imaju ogromnu moć pojačati svoje prisustvo online prodaje. Kupci mogu lako kliknuti na ikonu za kupovinu bilo kojeg proizvoda prikazanog na Instagram feedu i bit će usmjereni na web shop ili direktno na naplatu. U svakom slučaju, lako je, pristupačno i bez muke.
5. (AI) Chat Bot-ovi će u većoj mjeri preuzimati komunikaciju s korisnicima
U ovoj godini možemo očekivati povećanu upotrebu umjetne inteligencije koja sve više ulazi u tijekove digitalnog marketinga. Kompanije se sve više okreću Chat Bot-ovima, posebno u segmentu korisničke podrške. Prema nekim iskustvima, ljudi će radije pisati na Facebook-u za support nego pozvati neki broj telefona. Dokazano sve više ljudi čita vijesti svojih omiljenih medija uz pomoć Chat Bot-ova.
6. Podrška brendova aktivizmu
Videli smo i u prethodnoj godini kako mlade organizacije, aktivisti širom svijeta rade ozbiljne globalne priče preko društvenih mreža. Reakcija brendova na događanja u politici ili briga o ekologiji postaje sve neophodnija.
7. Nostalgični marketing s nekom novom energijom
Marketing koji je zasnovan na nostalgiji za prošlim boljim vremenima čini korisnike spremnijima da potroše novac na nove proizvode. Već u prošloj godini smo imali priliku vidjeti takve kampanje, ali u ovoj nas zasigurno očekuje “oživljavanje” starih hitova.
Tekst preuzet s Represent bloga
Autor: Zlatko Ganić, Director Of Digital Media at Fabrika d.o.o. Sarajevo
Foto: Pixabay
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.