Blagdani i sve popularniji Black Friday doći će i prije nego što trepnete! Ako budete predugo čekali, ovo ćete najprofitabilnije razdoblje provesti kao muha bez glave, vrludajući s jednoga kraja na drugi i čupati još ono malo kose što je ostalo na glavi zbog pretjeranog blagdanskog stresa.
Black Friday? Zar već sada? Jesmo li poludjeli?
Vjerujte da nismo! Blagdani i sve popularniji Black Friday doći će i prije nego što trepnete! Još je jučer bilo savršeno vrijeme za pomno planiranje online marketinških kampanja. Ako budete predugo čekali (vjerojatno vam se to već i znalo dogoditi), ovo ćete najprofitabilnije razdoblje provesti kao muha bez glave, vrludajući s jednoga kraja na drugi i čupati još ono malo kose što je ostalo na glavi zbog pretjeranog blagdanskog stresa. Zato odlučite ove godine biti organiziraniji! Budite spremni iskoristiti povećani online promet i mentalni sklop potrošača koji je za vrijeme akcija i popusta sve samo ne zdravorazumski.
Pozdravite šopingholičare koji se u svima nama vješto skrivaju tijekom cijele godine i koji upravo sada dolaze pod reflektore ludnice ekstremnih popusta!
Kako se trendovi šire svijetom, tako je Black Friday na velika vrata došao i u Hrvatsku! Prošle su godine popuste za taj dan najavili brojni poznati brendovi, trgovine i trgovački lanci, a neki su taj dan produljili na čak pet dana koje su nazvali, umjesto Black Friday, Black Fiveday!
Ukratko, Hrvati su poludjeli za Black Fridayom, tj. Crnim petkom i umjesto da se usredotoče na eBay, Amazon ili Abrakadabru, oni traže popuste u Hrvatskoj. Da se jedino vama ne bi smračilo pred očima od Crnog petka, pravo je vrijeme da se počnete pripremati za najluđi dan u godini!
Pripremite web-stranicu za Black Friday
Black Friday jest prilika da vaša web-stranica ili web shop zasjaji u jednom od najprometnijih shopping vikenda u godini. Iako je Black Friday u Hrvatskoj relativno nov pojam, hrvatski trgovci i poduzetnici shvatili su da može postati jedan od najvećih shopping dana u Hrvatskoj.
Na sam Black Friday događaju se enormne promjene u smislu online prometa i online prodaje, pa se često web shopovi i web-stranice zateknu usred prave noćne more rješavanja "problema" koje je donio nagli online porast.
Stoga, evo nekoliko najboljih savjeta kako od problema napraviti priliku i web-stranicu/shop pripremiti za Black Friday!
Provjerite može li vaš web hosting poslužitelj podnijeti dodatni online promet
Iako ova stavka nije toliko zabavna kao dizajnersko ušminkavanje web-stranice/shopa, važno je provjeriti može li server podnijeti dodatni online promet. U slučaju da ne može, veliki su izgledi da ćete za Black Friday doživjeti epski pad u crnu rupu. Stranica će se rušiti, što znači da ćete izgubiti znatan online promet, a s njim i prihod. Ono što je još važnije, moguće je da ćete dugoročno naštetiti svojem ugledu pa nitko neće htjeti ni doći k vama. Zato je prvi zadatak pobrinuti se da vam se web-stranica/shop ne ruši.
Pojednostavnite checkout (proces naplate)
Prođite kroz cijeli proces online plaćanja i uklonite sva nepotrebna polja koja bi mogla potencijalno usporiti vašu web-stranicu ili bi mogla zaustaviti korisnike da dovrše kupnju. Za početak, uklonite obveznu registraciju za izvršenje online kupnje. Riječ je o Crnom petku! O danu kad je sve u žurbi! Nitko ne voli trošiti vrijeme na ostavljanje svojih osobnih podataka, a i rijetko tko voli otkrivati osobne podatke, pogotovo kad se radi o kupnji miksera ili 10 pari bokserica na sniženju od 70%. Barem za Crni petak omogućite online posjetiteljima da kupuju kao gosti kako biste ubrzali cijeli postupak naplate.
Optimizirajte vrijeme učitavanja web-stranice
Ako se vaša stranica bude učitavala dulje od 3 sekunde, možete se oprostiti od većine online posjetitelja. Nikome se ne da toliko dugo čekati! Idealno bi se vaše stranice morale učitati unutar 2 sekunde ili manje.
Možete odraditi brzi pregled rada svih stranica na besplatnim online alatima kao što je Googleov PageSpeed Insights koji će vam također dati i prijedloge kako poboljšati brzinu učitavanja svake stranice na vašoj web-lokaciji. Nakon što saznate koje bi vam stranice mogle zadati potencijalne glavobolje, neka vaši programeri na stranice implementiraju brze popravke koji će biti barem kratkotrajno rješenje za ove dane. Na primjer, smanjite kapacitet vizuala. Za sada je važno da se pokažete u najboljem svjetlu samo ovaj vikend, a za dugoročno pozitivne rezultate očekujemo da se malo više potrudite jer prvi dojam nije sve. Važno je ostati u pozitivnom svjetlu.
Povećajte interes online publike dodavanjem ranih teasera na web-stranicu
Neka online posjetitelji unaprijed znaju da planirate ponuditi nevjerojatne ponude za Black Friday! Neka budu toliko nevjerojatne da ih potaknu da se tijekom crnog vikenda vrate na vaše web-stranice. Iako svoje Black Friday ponude možete promovirati newsletterom, društvenim mrežama ili plaćenim oglasima, isto ih tako možete (i morali biste), promovirati na vlastitoj web-lokaciji. Na primjer, dodajte na početnu stranicu poziv za akciju koji potiče posjetitelje da se prijave na primanje obavijesti o nadolazećim aktualnim ponudama za Black Friday. Isto tako, dizajneri vam mogu izraditi i glavni banner za početnu stranicu koji najavljuje veliku rasprodaju ili možete integrirati widget koji odbrojava minute/sate/dane do velikog dana.
Uza sve to, nešto prije samog Crnog petka (može već i sada), omogućite online posjetiteljima dodavanje omiljenih proizvoda na listu želja koju će dobiti mailom s obavijesti jesu li neki od tih proizvoda na sniženju. Upozoravajući online posjetitelje na činjenicu da pripremate odlične akcijske ponude i usporedno ih time potičući na rano sudjelovanje (e-mailom ili listom želja), stvarate osjećaj očekivanja. Tako dodatno potičete potencijalne kupce da za vrijeme Crnog petka posjete vašu web-lokaciju.
Dajte svojoj web-stranici blagdanski ugođaj
Iako sam Crni petak nema svoj specifičan dizajn osim akcijskih cijena često smještenih na crvenoj pozadini, uljepšavanje web-stranice za taj nadolazeći vikend moglo bi vašim klijentima pružiti osjećaj da je sezona lova na popuste službeno počela.
Najveća promjena koju možete napraviti jest da sve pozadinske vizuale zamijenite tematikom Crnog petka. No, postoje manji i jednostavniji načini za dodavanje veselja na vašu stranicu. Na primjer, na početnu stranicu dodajte vodič za kupnju ili banner s tematikom Crnog petka. Čak možete i uljepšati cijeli checkout proces kako biste dodali još malo akcijskog ugođaja na web-stranicu. Ako mislite da ćete si tim uljepšavanjem natovariti još više posla, onda u svakom slučaju možete izraditi i posebnu landing stranicu koja će pozivati online korisnike na Black Friday kupnju kod vas.
Google Ads kampanje
Black Friday jest poseban dan za PPC kampanje. Općenito govoreći, postavljanje novih Google Ads kampanja izgleda otprilike ovako: postavimo novu Google Ads kampanju, nekoliko grupa oglasa i unutar svake grupe tri različita oglasa. Ostavimo ih neko vrijeme da odrade svoje i prema dobivenim rezultatima nastavljamo ih oblikovati do savršenstva. To može potrajati mjesecima!
Black Friday ipak je drukčiji. Imate svega 24 sata ili 72 sata (ovisno o tome kako gledate na Black Friday) tijekom kojih morate iskoristiti sva svoja znanja i adute. Pogrešan oglas, pogrešan CTA, pogrešna ponuda i pogrešne postavke mogu uništiti ama baš sve. Bez obzira na vašu strategiju, naši će vam savjeti sigurno pomoći da povećate potencijal svojih Google Ads kampanja. Pokušat ćemo vam reći što biste točno morali učiniti kako biste pravilno prilagodili svoje bidove (licitacije), proračun, display oglase, remarketing i strategiju ključnih riječi.
Stavite sve karte na stol i dobro razmislite
Kako biste se pripremili za Black Friday, bitno je razumjeti koje ćete promocije pokrenuti. Vjerojatno zvuči kao potpuno početnički savjet, no definiranje promocija prvi je i najvažniji korak koji će imati i najveću ulogu u ostalim odlukama. Prije svega definirajte: što ćete nuditi i hoćete li imati dovoljno zaliha.
Ako nemate dovoljno zaliha na lageru, tada razmislite o tome da se bacite na manje agresivnu strategiju u licitiranju za ključne riječi ili jednostavno pokrenite Search oglase – što vam bolje odgovara. Ako niste sigurni hoćete li imati dovoljno zaliha za određenu promociju, pobrinite se da imate plan B, tj. rezervnu ponudu za općenitije ključne riječi.
Dobro proučite prošlogodišnje reklame
Ključ svega jest da se ne pretvarate da je Black Friday poseban dan u svakoj godini. Unatoč tome što ste promijenili izgled odredišnih stranica (landscape stranica) ili ste malčice promijenili početnu stranicu i online sadržaj, uvijek možete nešto naučiti na temelju prethodnih izvedbi PPC kampanja. Saznajte što se točno dogodilo prošle godine kako bi iz ove godine izvukli ono najbolje.
Odredite pravila
Razmislite o sljedećem scenariju. Očekujete da ćete potrošiti 5.000 kn i ostvariti ROAS od 800% (ciljani povrat u oglašavanje). Međutim, na sam Black Friday do 14:00 sati potrošili ste svih 5.000 kn i ostvarili ROAS od 1.1000%. Što radite? Većina bi rekla: POVEĆAJ PRORAČUN. Ali koliko? Koliki si dodatni iznos smijete priuštiti? Koliko je proizvoda ostalo u zalihama?
PRIMJER ROAS-a
Na primjer, u jednom mjesecu poduzeće
potroši 2.000 kn na Google Ads kampanju. U
tom mjesecu profit iznosi 10.000 kn. U tom
je slučaju ROAS 5:1 (ili 500%) jer je 10.000
kn/2.000 kn = 5 kn. Za svaku uloženu kunu u
oglašavanje dobili ste 5 kn u profitu.
A što ako je ROAS 700%? Morate li i dalje povećati proračun? Ako nemate dovoljno proizvoda u zalihama, imate li plan B? Postavljena pravila za ovaj vikend mogu biti nevjerojatno moćna. Možda mislite da su svi ovi primjeri scenarij iz snova, no što ako se istog dana vaša web-stranica raspadne? Ili se uspori njezino vrijeme učitavanja? Ovdje ima mnogo „što ako” situacija na koje nećete moći dobiti odgovor u pravo vrijeme.
Povećajte budžet
Među najvažnijim je stavkama da za Black Friday povećate proračun za PPC kampanje. Tijekom Black Fridaya pretraživanja se za određene proizvode povećaju i za 10 puta! I ne, nemojte misliti da će “standard delivery” postavka na Search oglase riješiti cijelu stvar. Ova postavka ne radi za Black Friday jer ona funkcionira na temelju povijesnih podataka i ne može vam pomoći s povećanim online prometom na taj dan.
Kako napisati Search oglase?
Pisanje oglasa za Black Friday slično je pisanju oglasa za promocije tijekom cijele godine. Budite sigurni da su oglasi relevantni s obzirom na vašu ponudu i iskoristite što više oglasnog prostora koji vam Google daje. Svakako, postoji nekoliko specifičnih faktora koje morate uzeti u obzir za vrijeme trajanja Black Fridaya.
Dodatna linija teksta zaista može pomoći da se vaš oglas istakne među konkurentskim oglasima. Uz to, ako proširenjem dodatno naglašavate akciju za Black Friday, to će stvoriti osjećaj hitnosti kod online korisnika. Samo zapamtite da će se proširenja na oglase prikazivati samo ako vaša pozicija i ocjena kvalitete oglasa zadovoljava Google, zato se nemojte oslanjati samo na proširenja kako biste istaknuli ponudu. Svakako, postoji nekoliko specifičnih faktora koje morati uzeti u obzir za vrijeme trajanja Black Fridaya.
SVAKAKO:
Dodajte proširenje na oglase (Promotion Extension).
Dodajte Black Friday ponudu u sve oglase.
Jedan od najstarijih savjeta koji svakako djeluju jest da u jedan od naslova (imamo ih 3) uključite i Black Friday akciju! ili Black Friday posebna ponuda! Za što veći CTR, bolju stopu konverzije i ROI, preporučujemo da ipak potrošite malo više vremena za stvaranje oglasa koji promoviraju najvažnije proizvode ili usluge. Zapamtite da je na Black Friday, internet prepun potencijalnih kupaca i da će se trud koji uložite u pisanje boljih oglasa isplatiti više nego u bilo koje drugo doba godine (osim Božića).
Odbrojavanje vremena osobito je učinkovito za Black Friday i Božić. Ovim widgetom zapravo obavještavate korisnike o rasprodaji ili posebnim događajima tako da u sam tekst oglasa dodate odbrojavanje.
Na sam Black Friday razmislite o dodavanju promocije koja će vrijediti samo jedan dan i podijelite je na dva dijela: jednu koja će završavati točno u podne s 43% popusta i drugu koja će završiti u ponoć s 40% popusta. Što veći osjećaj hitnosti potaknete svojim oglasima to bolje.
PREPORUKA:
U Search oglase dodajte mogućnost odbrojavanja.
Dokazano je da što se više bliži kraj trajanja akcije to je sve veća stopa konverzije.
Razmislite o izmjeni Sitelinkova.
Sitelinkovi obično nisu preveliko područje interesa kad je u pitanju pisanje oglasa. Na njihovo stvaranje obično potrošimo nekoliko minuta, i to je to. No za Black Friday mogli biste dodati nešto ekstra finoće. Jedna je od preporuka da stvorite sitelinkove koji će voditi na određene proizvode koji se nalaze u akcijskoj ponudi.
Pravi razlog zašto sve to savjetujemo jest da tijekom Black Fridaya imate veće izglede uvjeriti potrošače da nešto kupe od vas. Što su sitelinkovi općenitiji to bolje. Ne morate izdvajati brendove mobitela jer će malo tko točno znati što želi. A i samo zato što netko želi crni iPhone 7, ne znači da ne može biti zainteresiran za bijeli iPhone 8 ako pronađe odličnu ponudu.
Display oglasi za Black Friday
Kada se radi o Display oglasima, većina tvrtki vodi dinamički remarketing koji za vrijeme Black Fridaya, nažalost, neće funkcionirati. Generičke poruke ne mogu se boriti protiv cijelog tog digitalnog šuma.
Savjetujemo da dan prije Black Fridaya stvorite novu listu publike koja ne uključuje prethodne posjetitelje. Tako možete postaviti veće licitacije i agresivniju ponudu za one koji su dan prije i na sam Black Friday posjetili vašu web-stranicu.
SAVJET
Nakon Black Fridaya smanjite CPC – trošak po kliku – jer će većina korisnika već kupiti ono što im je bilo potrebno ili jednostavno nisu bili zainteresirani za vas.
Strategija ključnih riječi: promijeniti ili ne?
Ključne bi riječi za Black Friday više-manje morale ostati iste. Jedino što biste morali dodati jesu ključne riječi za proizvode koje ćete nuditi u Black Friday promociji.
Isto tako, pametan je potez oglašavanje na ključne pojmove: recimo da se natječete za ključnu riječ „prodaja rabljenih mobitela” i zadovoljni ste kako stojite u rezultatima pretraživanja. Za Black Friday možda ćete biti potpuno druga priča i vaša će odlična ponuda s drugog mjesta doći tek na šesto. I upravo će vam ovdje kombinacija ključne riječi s Black Friday doći u pomoć. Toplo preporučujemo da se ne natječete za ključnu riječ Black Friday ili Crni petak jer je ipak previše općenita.
Što raditi nakon Black Fridaya?
Nakon što prava ludnica prođe pobrinite se da:
· vratite stare licitacije (maksimalne troškove po kliku)
· pauzirate oglase za Black Friday
· ponovno omogućite normalne oglase
· napravite kratki izvještaj.
Uživajte u čaši vina i uživajte u svim narudžbama koje ste zaprimili!
SAVJET
Kada radite mjesečni ili godišnji izvještaj, nemojte uzimati u obzir ove dane. Budući da Black Friday i Božić nisu dio uobičajenih dana i online marketinških strategija, bez njih ćete dobiti točnije podatke o uspješnosti svojih kampanja na godišnjoj bazi.
Black Friday na društvenim mrežama
Gdje se nalazi vaša ciljana publika? Odgovor je na društvenim mrežama! Svi su tamo! I tinejdžeri i njihovi roditelji, pa i njihove bake i djedovi! Iako ćete voditi Google Ads kampanje, preporučujemo vam da svoje promocije proširite i na društvene mreže. Jedan je od razloga taj što tamo svi zalaze po nekoliko puta dnevno, a drugi je razlog taj što su svi poludjeli za kupnjom preko mobitela! Naime, mobilni shopping povećao se čak za 10%, a ima li boljeg mjesta od društvenih medija da privučete pozornost potrošača na pametnim telefonima?
E-mail marketing za Black Friday
Black Friday promocija ne staje na plaćenom oglašavanju i na društvenim mrežama. U marketinšku strategiju svakako morate uključiti i e-mail marketing koji u smislu povećanja profita može biti mnogo uspješniji od ostalih kanala. Ključ uspjeha za Black Friday jest u pripremi strategija na vrijeme, u stvaranju osjećaja iščekivanja kod potrošača i u usmjeravaju primatelja e-maila prema odredišnim stranicama koje će ih pretvoriti u vaše klijente ili kupce.
Što se tiče e-mail marketinga, savjetujemo da odvojite vrijeme kako biste saznali što je stvarno važno za vaše poslovanje. Ako je vaša mailing lista premalena, počnite je puniti što prije kako biste iskoristili što više od Black Fridaya. To ne mora biti gigantska mailing lista, no što je ona veća to bolje. Nadamo se da smo vam dali korisne savjete za vođenje marketinških kampanja za Black Friday. Zapamtite, Black Friday mnogima ne traje samo jedan dan, već sve do ponedjeljka kada na snagu dolazi Cyber Monday! Iako u Hrvatskoj (još) ne obilježavamo Cyber Monday, mnoga će hrvatska poslovanja svoje posebne ponude nuditi sve do ponedjeljka pa razmislite da im se pridružite. :)
Sve ostale detalje i informacije vezane za Black Friday društvene mreže i e-mail marketing i kako izvući najbolje iz njih pročitajte u Arboninom ebooku.
OKVIR:
Arbona je specijalizirana digitalna agencija te certificirani GooglePremier partner, Google Analytics partner, Microsoft Bing partner te MailChimp experts.
Glavna nam je zadaća pomoći vam pri rastu vaše online prisutnosti digitalnim marketingom. Kvalitetno isplaniranom strategijom želimo doći do svakog vašeg kupca te se s njim povezati. Pokreće nas strast za izgradnjom vašeg brenda u online svijetu. U nama možete pronaći kvalitetnog partnera za uspješno poslovanje koje će kontinuirano davati vjetar u leđa vašem poslovanju.